MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Sunday, December 4, 2011

Jom Urut-Urut

Korang pernah urut-urut tak? tapi aku kalau penat dan lenguh-lenguh badan, aku akan suruh adik urut-urut terutama bahagian kaki...sebab bahagian kaki banyak berhubung dalam badan kita... tu sebab kalau korang nak mandi pagi...korang kene siram bahagian kaki dulu baru naik atas badan...tu petua orang tua-tua la kan...ok next kita crite pasal satu urutan ni, urutan refleksologi..

Definisi Refleksologi : Refleksologi adalah cara pengubatan dengan merangsang berbagai daerah refleks (atau zon atau mikrosistem) di kaki, tangan, dan telinga yang ada hubungannya dengan (atau mewakili) berbagai kelenjar, organ, dan bagian tubuh lainnya.

Terapi itu plak dapat memperkuat fungsi sistem limfatik yang mengusir racun dan zat berbahaya lain dari tubuh, sekaligus mengembalikan keseimbangan kimia tubuh dan meningkatkan imunitasi... so, korang kalau pernah tak buat rawatan refleksologi, bolehla cuba..baik untuk kesihatan... yang mana tak pernah sila lihat carta dibawah ni..lihat titik spot dia okeh..


refleksologi kaki
 refleksologi tangan
 refleksologi telinga


ok dibawah carta penuh untuk refleksologi kaki...


lepas korang buat urutan seperti diatas..badan korang memang rasa ringan..tapi korang kene tahan sikit laaa masa proses urutan tu...sekian..

2 Negative & Positive Comments:

Mizz ErMa said...

bestnye kalo ade orang urut kaki sy..sejak semalam lagi lenguh2 nie xhilang..T-T

MANZARINA said...

memang best kalau dpt urut.... lega rasanya...



Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.