MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Tuesday, August 23, 2011

Sama Jerk!!!

Perghh...berdaki blog aku gini.. betapa lama dan berjemannye aku tak mengupdate blog aku ni ha... berlumut!!! bukan takmo nak update, cuma kebizian aku yang melampaui batas membuatkan aku tak berdaya nak online...

Kalau aku online sekali pun... kompom aku tak update blog aku ni...aku skang dah meroyan tengok drama korea jepun...biyanne!!! (sorry dalam bahasa korea) hahaha... tu jer aku tau pun..

cakap pasal drama korea ni, aku memang gila tengok crite dia...memang best!!! sebab kepala aku memang kepala jiwang.... tapi yang peliknya, kalau korea keluarkan sesuatu cerita, mesti sama dengan jepun punya cerita... tak jepun tiru korea..korea tiru jepun la... tiru atas tiru...

sama gak macam kes cerita india... kalau korang mengikuti blog aku, mesti korang perasan blog post aku yang lebih kurang jer sama jalan cerita "Klik Sini Kalau Nak Tengok Post Yang Mana"

Yang aku hairan, jalan cerita yang sama jerk... tapi aku blasah gak tengok.. hahaha..!!! semua aku bantai tengok...pedulik hape la kan... lihat seperti contoh dibawah... -.- skima!!

 Meteor Garden (2001) - Taiwan Version

Hana Yori Dango (2005) - Japanese Version

Boy's Over Flower (2009) - Korean Version

Meteor Shower (2009) - Chinese Version

 Brat Boys Beyond (2011) - Philipines Version

4 daripada cerita diatas, hampir kesemuanya aku dah tengok, Meteor Shower masih on the way sebab susah nak carik yang ada subtitle english... cerita semua kat atas lebih kurang sama jer semua.. ubah sikit2 jer... kecuali chinese version memang banyak diubah...

Philipines version, memang aku belum tengok lagi...sebab memang baru keluar tahun ni, so memang tak banyak la orang yang mengupload-upload ni..kat bawah ni gambar daripada heroin, hero, pelakon pembantu 1,2, dan 3... ikut susunan ye tuan puan...


Heroin

 Hero

 Pelakon Pembantu 1

Pelakon Pembantu 2

 Pelakon Pembantu 3

Paling jenuh nak tengok cerita diaorang, cerita Meteor Garden - chinese version... lebam, berkulat punggung nak habiskan...pewwww... Apepun... aku nak kumpul semua cerita tersebut...nasib baik drama melayu tak leh cemolot.. kalo tak aku rasa, malaysia pun dah buat cerita ni...ahak3... mana tau kot2 ada cara lain plak dia nak edit kan... gasak situ!!!

Cerita kedua yang sama plak jalan cerita dia aku nak habaq kat korang... aku rasa korang pernah tengok... cerita ni pun tip top gak macam cerita kat atas ni...


You're Beautiful - Korean Version

Ikemen Desu Ne - Japanese Verison

Arghh!!! kenapa mesti sama!!!!  Ni yang membuatkan aku nak download semua2 ni... cuma aku lebih suka dengar perkataan yang disebut orang korea daripada jepun... sebab jepun ada keras sikit bunyi dia... tu pendapat aku la kan.. ape ape pun... kalau korang nak tengok, sila la search ye... melambak kat internet... rasa2 nak punggung korang bercendawan, korang tengok la cerita2 di atas ni... hahaha.... cey key doutttttttt


pssst...sebenarnya ni dah lama aku nak post beberapa bulan yang lepas... hahaha.....zzzz



0 Negative & Positive Comments:



Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.