MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Wednesday, June 1, 2011

Kalau Aku Ada Sekolah Sendiri

Untuk hari ini biarlah aku berangan untuk diri aku dan anak bangsa..uiceh!!! Ini pun salah satu gak impian dan cita-cita aku la kan... itu pun kalau ada rezeki aku... aku nak sangat ada sekolah sendiri... bukan apa.. walaupun sekolah swasta berstrukturkan bangunan yang kecil atau sederhana, sekurang-kurangnya aku punya uniform sekolah cantik dan menarik... ye tak?


Aku memang berminat dengan uniform sekolah yang di pakai ala-ala korean-japanese... memang cantik-cantik jer diaorang punya uniform beserta kot dia... tapi kalau kat negara kita pakai kot macam diaorang mau banjir ketiak.. arghhh!! yang penting aku suka kan uniform dioarang.... budak-budak sekolah rendah mesti cute pakai uniform tersebut...


Ini kalau dekat sekolah bawah naungan aku la yer... kalau sekolah korang tak yah citer... semua ada citarasa memasing... kalau aku, macam biasa... aku akan mengamalkan konsep kaliyappa... warna warni style...



Baju ni khas untuk murid  pra sekolah... kalau ada budak pendidikan khas pun guna baju camni lah yer


  Pakaian Murid Darjah Satu (1)


  Pakaian Murid Darjah Dua (2)


  Pakaian Murid Darjah Tiga (3)


  Pakaian Murid Darjah Empat (4)


 Pakaian Murid Darjah Lima (5)


 
Pakaian Murid Darjah Enam (6)
 Darjah enam ni kita pakai warna kuning sebab diaorang dah pandai la jugak jaga pakaian diaorang daripada kekotoran dan sebagainya

Pakaian Murid Pengawas / Perpustakawan / SPBT


 Kalau pengawas kita boleh ganti dengan warna putih atau pun perpustakawan warna putih ker...memana la boleh kan...pengawas SPBT warna kuning ker... tapi sekolah swasta ada spbt ker? kekeke... gasak...

Ini angan-angan aku jer kan... mat jenin pun tak berangan macam aku... ni kalau sekolah rendah punya pakaian... kalau sekolah menengah, kita labuhkan jer la kain dia tu jadiskirt labuh... janji tutup aurat yer tak....tudung masuk dalam baju... pergh!!! kemas giler!!!!


Apa-apa pun aku memang minat dengan uniform sekolah ala-ala japanese-korean style... bukan sebab pengaruh cerita diaorang tau... aku mula-mula tengok uniform diorang memang dah berminat..sampai kan berangan ("kalaulah aku sekolah kat korea dulu....") Arghhhhh!!!!!

2 Negative & Positive Comments:

aswadz said...

dah mcm rumah sukan lak aku tgk...

MANZARINA said...

warna warni bfo..meriah skit skolah aku tu...hahhaha....

Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.