MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Saturday, December 11, 2010

Orang cakap degil...

Korang mesti tahu tentang tidur kan.... orang tido... binatang tido.... tumbuh-tumbuhan aku tak tau camner dia tido okek.... macam biasa kalau sebut pasal tido... semua orang suka tido ye tak???.... nak nak kalau bangun pagi memang liat nak bangun, naik lemak..kalah lemak lembu...

Dulu aku duk asrama, lepas bangun solat subuh... aku pun sambung ler membuter sampai ke siang... waktu cuti memang besh la... paling tension bila balik kampung (umah mak ayah)... itu paling ketensionan... diaorang tak boleh la tgk aku tidur dengan aman tenteram nyaman lagi damai.... kompom pepagi dah keluar kan sore nyanyian ala ning baizura.... mak aku pun panggil la dengan nama manja aku... nor..


Nor..... Bangun !!!
alahai... aku golek2 ateh katilll..... kejap lagi lah Bu.....


mak aku panggil lagi.... Norrrrrrrrr...... Bangunnnnn Dah kol 8 Ni...


Lepas dah banyak kali mak aku panggil.... tiba time geram dia untuk panggil aku bangun..... mak aku terus panggil dengan kalimah.... Nor Manzarina Binti Othman..... Bangun!!!
melompat terus aku bangun... hahahaha.... aku ni bukan orang leh sebut nama penuh... berdaulat... macam nak bersilat aku... ok Next...

Orang slalu kata... jangan tidur lepas maghrib... setan2 gondol banyak time2 tersebut... aku ni pulak bukan kira nk tidur time bila...semua aku blasah... al-maklumlah... penat katekan... penat mender.. penat memain.... kah kah kah... memang betul weyh.... kalau tidur time asar ataupun maghrib... memang syaitan banyak ngaco....kalau korang tak cayer...teruskan jer la dgn bacaan korang...


Situasi Pertama
---------------------
 Bapak aku kejut la aku..... suh solat isyak....slalu memang kalau aku waktu lepas solat maghrib tertido... bapak aku akan kejut aku untuk solat isyak.... lepas bapak aku kejutkan.. aku pun pergi ngadap bapak aku...

Aku : Bak Duit !!! (Dah macam penyamun plak...mintak duit)
Bapak : Ko nak buat ape duit....
Aku : Tadi kata suh pegi kedai beli rokok.... owang mintak la duit
Bapak : Pala hutak kau....!! bila kala aku kata pegi kedai??? aku suh sembahyang isyak nuh....
Aku : Oh.... (terus ke bilik air mengambil wuduk) (-..-)


Situasi Kedua
------------------

Masih lagi bab tidur waktu maghrib....
Mak : Norrrrr....bangun..Mak Endek (Mak cik Saudara) kau tipon ni....
Aku : okeyhhh... (bangun terus capai telefon..)

Korang Kenal Bende Ni???
Frame... mende alah ni memang banyak kat atas meja bilik aku.... dengan cendremata yg cikgu2 aku bagi dulu....Aku pun terus...



Tetiba mak aku jerit dari luar bilik aku.... Sejak Bila Dalam Bilik Kau Ada Tipon Oiiii ??? Erkkk... laaaa...ngigau aku neh... Terus gi luar bilik capai tipon..



Situasi Ketiga
------------------

Bapak aku terjerit-jerit... terlolong-lolong panggil aku kat luar...

Aku tidur mmg pintu berkunci.... untuk keselamatan la katakan..Bapak aku pikir aku dah innalillah.....Sampai tahap bapak aku panggil jiran sebelah....


Perempuan tukang panjat... HAHAHAHA.. Catwomen Beybeh

Akhirnya... dia dapat masuk.. gegar2 badan aku sampai la aku bangun.... terkejut beruk aku... terus bangun bukak pintu.... Apak aku terus suh angkat wuduk.... Lepas jer Jiran aku balik... Dia terus ke dapur... Geram punya pasal....


Hamik Ko!!! Sob3 T_T


Situasi Keempat
----------------------
Situasi ni lain skit dari yang lain..... Dulu Bapak aku pernah kata.... Kalau nk afdal doa... seelok2 nya sujud terakhir solat fardu tu. kita mohon la ape yg kita nak.... Aku pun memang slalu jerk nampak bapak aku sujud lama time solat... aku pun amalkan macam bapak aku buat...



 Mak aku pun naik hairan..... ni betul2 budak ni berdoa nih.....





Dah melampaui batas aku berdoa.... mak aku bagitau la bapak aku....
Skali bapak aku terjah!!! aku terus bangun tak bagi salam tak ape... terus aku pandang bapak ngan mak aku... dengan mata merah saga....


Mak : Lerssss tidur rupanya.... (sambil gelak2)
Bapak : Ko pegi angkat wuduk balik ...sembahyang...
Aku : angguk lelaju (takut punya pasal buat salah..)... terus pegi bilik air


P/S : Tula... orang dah kata jangan tidur waktu asar ngan maghrib... degil.....

0 Negative & Positive Comments:

Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.