MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Sunday, September 25, 2011

Hantu Versi Cina

Tetiba lak nak citer antu kan... ha!! dulu aku penah gak citer pasal Hantu Versi India..tapi dah berkurun abad dah aku citer mender tu..sekarang kita tukar lak kepada  Hantu Versi Cina....dulu aku memang suka tengok citer hantu cina ni..kalau tak tengok tak sempurna idop... citer antu cina dedulu memang kelakar, antu dia plak jenis yang lompat-lompat camni..


pehtu antu ni plak kalau ada kertas kuning yang panjang ada tulisan cina merah tah haper tah dia tulis kat situ...aku bukan paham tapi itu azimat orang cina la kan...tampal ker kat dahi hantu tu..kompom hantu tu x bergerak dah keras terus...macam main 'aeiou' plak kan...tapi itu la hakikatnya...kalau takde kertas kuning tu..kompom korang tak selamat...ada takde pun kalau korang nak selamat, kena tahan nafas..baru antu tu tak dapat carik...hahaha..



ada gak hantu jenis camni...hantu perempuan ganeh...muka make up tebal yang takleh blah tu... hantu pun pandai melawa per...


yang paling best bila ada selingan kungfu....itu lagila aku takleh tinggal...kalau aku tinggal citer-citer camnie a.k.a tertidur...esoknya aku bangun, kompom melalak sebab ayah aku tak kejutkan aku tengok citer tu...sampai ayah aku kuar ayat baik punyer..."kalau kau menangis sebab belajar kan bagus" . perghhh tajam, pedih, pilu, menusuk!!!.... terus senyap...tapi tersedu2 gak sesikit...haha.



-----------------------------------------------------------------------

ok sambung!!! kalau sape yang ada pada zaman aku kekecik dulu la kan...tahun 90-an...mesti kenal ngan budak kungfu 2 orang ni...hahaha...memang lawak...budak dua orang ni memang popular masa aku kekecik dulu...diaorang jer blakon takde orang lain dah..




aku suka tengok muka si comel tu (kanan)...korang cam tak mana satu comel mana satu montel..ahak..si comel tu kalau berkungfu lincah jer...yang aku takleh lupa budak montel (kiri) tu buat lawak... kuat kentot lepas makan keladi rebus...pergh..stail kentot dia kalau aku tengah makan, benti terus...gelik haku nak makan!!!



tapi sekarang diaorang dah besar...aku cari-cari gak cam mana la diaorang dah besar ni...yang budak comel tu still comel kah....atau budak montel tu sudah kurus kah... jangkaanku 50% jer benar belaka. budak comel tu still comel sampai besar...tapi, budak montel still montel....aku tetap rindu ngan lakonan diaorang ....skang dah takde dah cite diaorang berdua lagi...memasing dah bawak haluan...



Dulu kalau nak blakon guyang2 muntot ok lagi la kan...nampak comel jerk...skang kalo nak blakon camtu lagi mau kene baling tembikai..paling koman pun kene sipak ngan pengarah..

Ni antara babak diaorang berlakon bersama....



Nama budak cumel yang aku suke tu plak, banyak..skang bukan budak lagi eh...dah leh jadi bapak budak dah...tah2 dah kawen..ye tak?


Di antara nama beliau...Huo Xian Zhui Zong @ Sik Siu Lung @ Ashton Chen (nama yang digunakan hingga kini). Banyak lagi sebenarnya nama dia...nak cerita pasal nama dia jer mau sampai tahun depan tak abis.Sekian






Note : cumel plak patung antu ni...nak panggil doodle pun bleh gak..ahak

0 Negative & Positive Comments:

Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.