MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Monday, September 5, 2011

Sape Mengaku Diri Dia "Hantu Sambal?"

Ceh...sungguh kepoyoan...termasuk la aku mengaku diri sendiri hantu sambal....korang percaya ker? pembongak jer semua tu...title yang diberikan pada aku, mak apak aku yang bagi...tapi aku tak kisah semua perkara tu...sebab takde kene mengena dengan kehidupan alam nyata mahupun alam ghaib... apa yang aku boleh buat ialah 'bersabar' dengan semua gelaran yang di berikan... sumpah!!!! aku tak bersalah *tetiba

Sebelum tu aku nak gitau sama korang, aku ari ni masak sambal sotong...tah macam mana aku terletak lebih cili...opkos la sambal tu berlebihan..tiap kali aku masak..aku rasa macam sikit jer cili yang aku masukkan...jadi aku pun tambah ar cili lagik...sekali.. ha kau!!! melambak

Hasil dari masakan aku tadi..aku pun makanlah sambal yang berlebihan tadi...sungguh sedap...Korang perhati dan lihat, ade ker patut dan layak aku mendapat gelaran tersebut?, terpulang la kat korang untuk menilai sama ada ia benar ataupun tidak...

yang kedua sebab mak apak panggil aku hantu sambal sebab aku kekadang masak sambal cam gini.... cili kering + cili api + lada hidup ijau & merah + serbuk lada hitam dan putih = sambal da bomb....semua jenis lada ada di situ okek.. boleh buat tali usus korang malatoppp nyahhh..


Ok...inilah nasi dan sambal yang aku ambil...korang punya makan sambal ada tak macam aku? cam ni lah aku kalau makan sambal....apak aku banyak kali bagi amaran...tapi aku tetap makan cam bese sampai laaaa ni aku pelantak sambal ini macam..tapi takde lah hari-hari makan camni...seminggu sekali lebih kurang...ahaks

 

nampak tak sotong berenang-renang dilaut merah yang pekat likat? sape tak nampak, pendek bulu mata...

 abis jer aku makan, ni jer yang tinggal

 dan akhirnya....



nota kaki : lepas ni bukan setakat hantu sambal jer....hantu jembalang plak jadi..mana taknya...ada plak masuk suwat kabo "wanita mati setelah makan sambal" okeh.. -.- (selisih!!!)



5 Negative & Positive Comments:

merahitujambu said...

mkn sambal sampai licin??


sesiapa pon leh join buat kek untuk saya

jom

http://merahitujambu.blogspot.com/2011/09/saya-nak-buat-kek-untuk-merahitujambu.html

Ninie said...

sambal...xpedas ke? Ninie sakit perot mkn pedas...kicap manis suka! hehe...dh follow kamu...sudi2 terjah ninie n join ninie juga.

MANZARINA said...

sebab tu saya kuat makan sambal...saya x ske sngt makan kicap....dari kecik lagi x ske....tq ninie

aswadz said...

bole kena skt apendiks mcm nih...

MANZARINA said...

hehehe...aswadz...mmg dah ada gestrik... tak brani makan cili yg tak hancur....tu cili boh jenis hancur punya....tu sbb brani mkn gitu.... wew -.-

Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.