MANZARINA BLOGS
MANZARINA LINKS

WLA BANNER
MY MAGAZINE

MANZARINA TUA

Friday, November 18, 2011

Bingai Tahap Cipan

Suatu hari aku tengah memandu pergi ke suatu tempat, melalui jalan kampung yang indah lagi harmoni, sempit laluan di tepi sawah, walaubagaimanapun laluannya tetap mendamaikan jiwaku... setelah sampai ke destinasi dan menyelesaikan urusanku, tetibe...kereta aku plak meragam, temperature naik tinggi tahap hiper super duper... aku terpaksa memandu kereta kecilku laju mengalahkan keling karamuntuk sampai cepat ke tempat asalku.... tetibe!!! adikku menyuruh aku memperlahankan keretaku yang agak membahayakan....ini adalah kerana....
 


dalam fikiran aku (eiii...seronoknya...dah lama tak tengok kete kebal...) fikiranku menerawang...masa kekecik dulu slalu gak tengok kete kebal...nak nak bapak aku plak askar...bangga sesangat masa tu...

 
tetibe* keningku berkerut 
aku memandu terus ke hadapan
(cam mana plak kete kebal bleh masuk jalan kampung?)
aku tanya adik aku...mana kete kebal??? dia pun tunjuk arah kete kebal tu berada dengan konfidennya...lantas aku memandang ke arah kete kebal tersebut...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\/


tongong !!!

akak : ko tak tau ker apa bende yang ko tunjuk tu weyh?
adik : (geleng2kan kepala)
akak : itu bulldozer mongok....haish..
adik : oh...

kesimpulannya : sian adik aku...tak cukup pendedahan rupanya.....kekadang kesian gak dengan bebudak zaman sekarang..

2 Negative & Positive Comments:

keri ikhwan said...

betul la keta kebal la tu...
cer rempuh tengok kebak ke tak.. haha

MANZARINA said...

adeh...kalau dah lori tahap treller takkan nak panggil kete kebal gak bro.... kebal gak treller tu.. :p

Blog ni adalah blog peribadi ataupun personal.
Sebarang cerita dalam ni adalah dari saya sendiri.
Tiada sebarang copycat atau plagiat dari mana-mana cerita lain.
Ikhlas ucapan dari Queen Of Blog Collector (manzarina) perasan jap.
Jadilah Blogger yang Cemerlang Gemilang Terbilang Dijulang. Sekian.